• Autentificare
  • Înregistrarea
Conspecte.ro » Conspcete » Curs » Conspect Fundamentele psihologiei

Aprilie 01 2020
0
0
00


Continul conspectului

Subiecte fundamentele psihologiei

1. Conditiile cunoasterii stiintifice
2. Devenirea psihologiei ca stiinta
3. Problemele generatoare de divergente in istoria psihologiei
4. Obiectul psihologiei
5. Viitorul psihologiei
6. Relatia obiect – metoda
7. Metode specifice ale psihologiei: observatia, autoobservatia, metoda biografica, experimentul, interviul si
convorbirea, ancheta (pe baza de chestionar si interviu), testele sau probele psihometrice, analiza
produselor activitatii, metoda genetica si comparata
8. Organizarea cercetarii psihologice (etapele cercetarii psihologice; tipuri de cercetare)
9. Principiile psihologiei
10. Legile si teoriile explicative in psihologie. Relatia dintre descriere, explicatie si interpretare
11. Catre o definitie moderna de psihic
12. Sistemul psihic uman
13. Caracteristicile psihicului uman. Inconstientul, subconstientul, constientul
14. Modificari ale constiintei
15. Componentele modale ale vietii psihice constiente a omului
16. Procesele psihice. Clasificarea proceselor psihice
17. Procesele senzoriale
18. Senzatiile. Definitii, importanta senzatiilor. Proprietatile senzatiilor
19. Sensibilitatea si legile ei. Pragul absolut si pragul diferential
20. Clasificarea senzatiilor
21. Perceptiile. Caracterizare generala a perceptiei
22. Legile perceptiei
23. Formele perceptiei
24. Reprezentarea. Definitie si caracterizare psihologica generala a reprezentarii
25. Proprietatile reprezentarilor
26. Tipurile reprezentarilor
27. Locul si rolul reglator al reprezentarii ai activitate si comportament
28. Gandirea. Definitie si caracterizare generala
29. Structura psihologica interna a gandirii (blocul operatiilor, continuturilor, produselor si relatiilor)
30. Forme modale de procesare-integrare a informatiei la nivelul gandirii
31. Gandirea ca activitate specifica de rezolvare a problemelor (dinamica, sursele de informatie, factorii
perturbatori)
32. Gandirea ca proces decizional
33. Gandirea ca proces de teoretizare
34. Dezvoltarea ontogenetica a operatiilor gandirii (J. Piaget)
35. Imaginatia. Caracterizare generala. Definitie

37. Memoria. Definitie si caracterizare generala
38. Dinamica memoriei
39. Formele memoriei
40. Calitatile memoriei
41. Mecanismele memoriei
42. Uitarea. Curba lui Ebbinghaus
43. Limbajul. Precizari si delimitari terminologice. Specificul psihologic al limbajului
44. Determinatiile limbajului verbal
45. Verigile functionale ale limbajului verbal (aferenta, eferenta, de autoreglare)
46. Functiile limbajului verbal (afectiva, ludica, practica, reprezentationala, discursiva, de comunicare etc.)
47. Formele limbajului verbal
48. Atentia. Definitie si caracterizarea psihologica generala a atentiei. Functiile atentiei
49. Dimensiunile (atributele/calitatile) atentiei
50. Formele atentiei (solilocviul, monologul, dialogul)
51. Modele teoretice explicative ale atentiei
52. Afectivitatea. Aspecte teoretice si metodologice generale. Definitia afectivitatii
53. Caracteristicile (proprietatile) proceselor si starilor afective
54. Clasificarea proceselor si starilor afective
55. Agresivitate-toleranta
56. Stresul, anxietatea si angoasa
57. Motivatia. Definitie si caracterizare generala
58. Motivul si functiile sale
59. Forme si niveluri de integrare a motivatiei. H. Murray
60. Piramida trebuintelor A.Maslow
61. Motivatie si frustare. Motivatie si conflict
62. Nivel de aspiratie, nivel de expectatie, nivel de realizare
63. Teorii ale motivatiei
64. Vointa. Definirea si caracterizarea generala a vointei
65. Structura si fazele actului voluntar
66. Calitatile vointei
67. Dezvoltarea ontogenetica a vointei. Tipurile de integrare a vointei
68. Activitatea. Definitia si structura activitatii. Formele activitatii
69. Personalitatea. Laturile (subsistemele) personalitatii: temperamentul, aptitudinile si caracterul
70. Temperamentul. Clasificarea temperamentelor
71. Caracterul. Structura psihologica a caracterului. Trasaturile caracteriale
72. Aptitudinile. Dezvoltarea ontogenetica a aptitudinilor
73. Raportul innascut-dobandit in structura aptitudinilor
74. Clasificarea aptitudinilor
75. Imaginea de sine. Rolul ei reglator in sistemul personalitatii
76. Eul
Bibliografie: Golu, M. Bazele psihologiei generale, Editura Universitara, Bucuresti, 2002
Golu, M. Fundamentele psihologiei, (Realizatori curs in tehnologie ID-IFR, Nicoale Radu, Dan Stratulat Rugina, Elena Sandu), vol.1-2, Editura Fundatia Romania de
Maine, Bucuresti, 2007

Descarcarea Conspectului

Vizitator, lasă un comentariu?

Nume:*
E-Mail:



Last Viewed