• Autentificare
  • Înregistrarea
Conspecte.ro » Conspcete » Curs » Conspect Bazele teoretice ale evaluarii psihologice

0
0
00


Continul conspectului

Subiecte bazele teoretice ale evaluarii psihologice
 
De la studiul sufletului la evaluarea comportamentului. Stiintele ezoterice si filosofia mintii
De la filosofie la psihologie
Limitele explicative ale psihologiei
Cum trebuie sa fie o evaluare pentru a fi stiintifica. Cum functioneaza stiinta (William James, Karl Popper)
Caracteristicile explicatiei stiintifice
Explicatii stiintifice versus convingeri personale
Pseudoexplicatiile sau explicatiile circulare (tautologia)
Relatiile cauzale si relatiile corelationale in cercetare
Observatia comportamentala. Observatia nesistematica versus observatia sistematica
Modalitati de observare (observator ascuns, observator participant)
Alegerea situatiilor si a comportamentelor in care facem observatia
Grila de observatie
Chestionarul. Criterii de clasificare a chestionarelor (dupa continut, dupa forma, dupa modul de aplicare)
Clasificarea chestionarelor dupa continutul informatiei (de date factuale, de opinie)
Clasificarea chestionarelor dupa cantitatea informatiei (speciale, omnibus)
Clasificarea chestionarelor dupa forma intrebarilor (intrebari inchise, deschise, mixte)
Clasificarea chestionarelor dupa modul de aplicare (autoadministrate, administrate de catre operatori)
Dezavantajele chestionarelor
Testul psihologic. Scurt istoric al testarii psihologice
Tipuri de teste (testele de clasificare si evaluare generala, bateriile de aptitudini diferentiale, testele de aptitudini
speciale si testele de cunostinte, testele de personalitate etc.)
Diagnosticul formativ (psihometria traditionala si evaluarea formativa)
Calitatile psihometrice ale testelor. Standardizarea, etalonarea si valoarea diagnostica a testelor
Fidelitatea testelor. Principalele aspecte ale fidelitatii
Validitatea testelor. Tipuri de validitate
Experimentul. Caracteristicile experimentelor. Variabilele interne si externe
Caracteristicile cercetarii experimentale (manipularea variabilei independente, controlul variabilelor ascunse)
Stabilirea ipotezelor (metoda obiectiva, intrebari adecvate, tipuri de rationament, formularea ipotezei)
Alcatuirea grupurilor experimentale (selectia subiectilor)(grupul experimental si de control / randomizarea
simpla, stratificata, multistadiala, multifazica)
Tipuri de design experimental (design intersubiecti, intrasubiecti, cu un singur subiect)
Planuri experimentale (de baza si factoriale)
Folosirea sarcinilor de timp de reactie in scop diagnostic. Functionarea executiva (procesele psihologice ale
functiei cognitive “executive”)
Sarcini executive ce evidentiaza dezvoltarea cognitiva in copilaria mica (A-not-B,WCST, Go/No-Go, Stroop)

Descarcarea Conspectului

Vizitator, lasă un comentariu?

Nume:*
E-Mail:



Last Viewed