Ancheta de marketing Marketing

CURSUniversitateASEMProfesorBelostecinic Grigore

preview iconExtras din document

1. Definire şi clasificări 2. Modalităţi de realizare 3. Surse de erori 4. încurajarea cooperării respondenţilor 5. Alegerea şi pregătirea operatorilor 6. Rolul focus grupurilor 1. Definire şi clasificări Ancheta/sondajul ca metodă de cercetare în marketing, reprezintă un set de întrebări pe care operatorii le pun celor care sunt în măsură să răspundă la ele, informaţiile parvenind sub forma răspunsurilor formulate verbal sau în scris (la fel cum sunt redactate şi întrebările). 1. În funcţie de numărul subiecţilor cărora li se adresează întrebările, există: • anchete globale (exhaustive), în cadrul cărora sunt abordaţi toţi subiecţii colectivităţilor vizate (de consumatori, de comercianţi, de concurenţi), ele fiind realizabile atunci când numărul acestora este mic; • anchete selective, bazate pe eşantioane reprezentative de subiecţi, la care se face apel atunci când colectivităţile din care ele sunt extrase sunt mai volu¬minoase. De acest gen sunt majoritatea anchetelor de marketing, grija cea mai mare în realizarea lor trebuind acordată operaţiunii de asigurare a reprezentativităţii eşantioanelor. 2. In raport cu modul de formulare a întrebărilor, întâlnim: • anchete rigid structurate, bazate pe eşantioane foarte riguros structurate în funcţie de anumite criterii (sex, vârstă, venituri), precum şi pe chestionări, ermetice, cu întrebări precis formulate, care nu pot fi schimbate de operatori în nici un fel; • anchete semistructurate, în cazul cărora o parte din întrebări sunt absolut obligatorii, celelalte informaţii putându-se obţine prin întrebări liber alese (şi formulate) de către operatori (ele trebuind să se încadreze însă în tematica cercetată); • anchete libere (nestructurate), care, plecând de la tema dată, lasă la aprecierea operatorilor întrebările pe care le găsesc de cuviinţă a fi formulate, aceştia având posibilitatea să le diversifice sau să le restrângă în funcţie de situaţiile concrete care apar pe parcursul derulării convorbirilor cu cei intervievaţi. In felul acesta anchetele devin interactive, informaţiile obţinute fiind mult mai complete şi mai diversificate. ...

  • flag rom iconLimba
  • Romana
  • file doc iconFormat
  • doc
  • file weight iconMarimea
  • 185 Kb
  • upload iconAdaugat
  • 22.Dec.08
  • user iconAutor
  • zmeu
  • download iconDescarcari
  • 62
Download
alert iconRaporteaza o eroare
1 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Ancheta de marketing Obiect: Marketing

Contacte

mail iconconspecte@gmail.comskype logoconspectemail boxScrie mesaj administratiei
Copyright 2018 Conspecte.ro